Sunday, August 2, 2009

Andai aku tahu..




andai aku tahu aku akan kecewa...lebih baik aku bersendiri
andai aku tahu aku adalah boneka dimata kau...lebih baik kau tidak memandang aku

andai aku tahu mencintai kau itu satu penyiksaan...lebih baik aku tidak punya perasaan itu

andai aku tahu aku akan keseorangan...lebih baik aku keseorangan dari dulu
andai aku tahu aku punca kau terpaksa buat keputusan...lebih baik aku tak pernah tanya keputusan kau

andai aku tahu kata2 mu hanya dusta...lebih baik aku tidak mempercayai kau

andai aku tahu cinta kau hanya sementara...lebih baik aku tidak punya cinta itu

andai aku tahu sayang aku itu murah buat mu...lebih baik aku memberi kau sampah

tapi tahukah engkau yang aku masih mencintai kau dan akan mencintai kau selagi aku mampu bernafas


Salam buat semua..haha..mukaddimah yg jiwang ckit kali ni..apela aku ni?ni pun nk cite kat blog ke?haha..xkisahla org nk ckp pe.ni blog aku.biarla aku nk tulis ape pun ek.

erm..sejak akhir2 ni entahla..aku rasa diri aku ni dh mcm xbetul dah.ade je mslh yg muncul.xnak pkir pun bnda 2 akan dtg ngan sendiri.tapi aku mesti la kuatkan..dh nama anak jantan harapan keluarga.nape mesti cepat melatah ngan benda2 mengarut camni.bazir masa je.baik aku pkir camne aku nk ubah masa depan keluarga aku daripada duk pkir benda yg tak pasti ni.ade jodoh adela kan..watpe nk bising2...

org ckp senangla.lupakan.lupakan...tapi aku yg menanggung ni aku jela yg tahu.mungkin ade hikmah disebaliknye.aku kenela sentiasa positive kan..teringat lirik lagu inteam.Cintailah Ilahi..terkena gak atas dahi aku ni...haha..padan muka aku..sape suh gatal sgt dulu..haha..


Rasa cinta

Adalah satu anugerah tuhan pada hambaNya

Dan kerananya manusia sanggup apa saja

Asalkan dia memiliki apa yang dicita

Kerna cinta

Sanggup berkorban apa saja, harta dan nyawa

Setiap detik hanya memikirkan tentang si dia yang tercinta

Ingin bersama sepanjang masa

Tetapi pastikah cintamu dihargai

Mungkinkah si dia ?kan tetap setia

Setelah kau serah jiwa dan ragamu

Mungkinkah kau pastikan tidak ?kan dihancurkan

Jika kau mencintai bunga

Sedarlah engkau bunga itu ?kan layu

Jika kau cintakan manusia

Sedarlah suatu hari dia ?kan pergi

Jika kau mencintai harta

Harta itu nanti kau akan tinggalkan

Jika kau mencintai Ilahi

Hanya Dia yang akan kekal abadi

Cintailah Ilahi

Aku sentiasa berdoa semoga Allah memberi kekuatan kepada aku tuk lalui sume ni.mungkin ni bukan ujian yg paling berat.tp setiap ujian yg Allah nk bagi mesti blh ditempuh oleh setiap hamba Dia kan..kla tuk kali ni..nanti aku update lg pasal kisah idup aku ni..namanye diari idup kan..huhu

“Allah memberi hidayah melalui kamu seorang lelaki lebih baik bagi kamu daripada unta Humr an-Ni’am(jenis unta yang paling tinggi nilainya)” [Muttafaq ‘alaih)


No comments:

Post a Comment